Parametry zboží
| Univerzální část: | ne |
Přední náprava Ø=20 mm BGM Original Vespa PX (od roku 1982), T5 125cc, Cosa, PK
Vysoce kvalitní náprava kola, která je ve srovnání s mnoha jinými na trhu naprosto rozměrově přesná*. Tato náprava zajišťuje perfektní geometrii kol. Ložiskové plochy jsou kalené stejně jako u originálu, což zaručuje dlouhou životnost.
JEDNOSTRANNÉ ZATÍŽENÍ
Jednostranné přední kolo Vespy způsobuje asymetrické rozložení sil na ložisko předního kola v brzdovém bubnu. Jehlové ložisko brzdového bubnu, které se nachází dále od středu kola, je tak vystaveno většímu zatížení než relativně centrálně umístěné kuličkové ložisko. Pokud je ložisko vadné, má to za následek velmi nediferencované ovládání.
KONTROLA LOŽISEK
Ložiska lze zkontrolovat pouhým kýváním předního kola tam a zpět bez zatížení. K tomu stačí uchopit pneumatiku jednou rukou nahoře a dole a zkusit naklonit celé přední kolo kolem jeho středového bodu. Pokud má kolo vůli, je třeba vyměnit obě ložiska brzdového bubnu. To lze snadno provést ve vaší dílně nebo garáži pomocí sady ložisek a nářadí, které nabízíme.
KONTROLA NÁPRAVY KOLA Protože
jehlové ložisko běží přímo na povrchu nápravy předního kola, je třeba zkontrolovat i toto. Pokud například nebylo pravidelně mazáno (přibližně každých 4 000 km), povrch ložiska se často opotřebuje. To by způsobilo opětovné uvolnění kola, a to i s novými ložisky, což by se při příští technické kontrole nevyhnulo. Naštěstí v případě vadné nápravy předního kola nepotřebujete hned novou vidlici. Lze ji vylisovat a novou lze snadno zalisovat.
VÝMĚNA NÁPRAVY PŘEDNÍHO KOLA
K tomu je výhodný hydraulický lis, který vlastní téměř každá kovoobráběcí dílna nebo dílna. Náprava předního kola se jednoduše vylisuje z vidlice z dlouhé strany. Odtrhovací moment zřídka přesáhne 4 tuny. Novou nápravu lze jednoduše znovu zalisovat, nejprve dlouhou stranou; nevyžaduje žádnou orientaci ani vyrovnání (samozřejmě s výjimkou toho, že se zasouvá přímo do otvoru, aby se během lisování nezasekla).
VYLEPŠENÍ
Tipem pro vylepšená ložiska předních kol je naše extra široká sada pro přestavbu ložisek. Výrazně větší plocha ložiska enormně zvyšuje odolnost.
K dostání pod číslem položky 3331069 (viz také záložka „Příslušenství“).
*Mnoho náhradních náprav má problém s příliš malým průměrem ložiskové plochy. Výměna nápravy kola by proto nadměrnou vůli v ložisku neopravila.
(US19320)
Mohlo by Vás zajímat
Blatník předního kola Pränafa pro Puch Maxi SN
U dodavatele dodání 3-7 dní
737 Kč s DPH
Levý / pravý napínák řetězu pro JAWA Kývačka, Panelka - chromovaný
U dodavatele dodání 3-7 dní
180 Kč s DPH
Samolepící linka zlatá 1,5 x 1500mm 10 linek
U dodavatele dodání 3-7 dní
100 Kč s DPH
Přední blatník pochromovaný pro Simson S50, S51, S70
U dodavatele dodání 3-7 dní
1 470 Kč s DPH
Jednodílný drážkovaný SIP kryt nohy, levý a pravý pro Vespa LX, LXV, S 50-150ccm
není skladem
2 101 Kč s DPH
Kulatá nálepka na nádrž 70mm Sixdays Trophy 1975-1976 pro Zündapp
U dodavatele dodání 3-7 dní
104 Kč s DPH
Držák pro spínač zadních brzdových světel pro Simson S50, S51, S70
U dodavatele dodání 3-7 dní
123 Kč s DPH
Mezikusová podložka pro matici hlavy řízení pro Piaggio Bravo, Super Bravo
U dodavatele dodání 3-7 dní
271 Kč s DPH






